4 Ağustos 2010 Çarşamba

ERKEN OKULLU

Sude Hanım'la akşam resim yapma işine koyulduk.Bir ara baktım harfler yapıyor. M-O-E-F-L-3-2-8- gibi.İlk önce çok sevindim.Garip geldi büyümüş ve harfleri ,rakamları yazıyor ve çok hoşuma gitti. Resme karşı garip bir yeteneği olduğunu farkettim.Başkalarının yanında bir şey yapmıyor ama yalnızken ya da uzaktan izliyorsan çok güzel resimler yapıyor.Yani yaşına göre..Bunu da bu mantıkla düşündüm ama daha çok erken değilmi , daha 3 yaşında ve harfleri tanıyor dışarıda dolaşırken durup bütün harfleri okuyor,a-l-m-y- gibi...sürekli soruyor...aslında bizde öğretmedik ama öğrendiği bir yer var muhakkak...'Daha erken sude büyüdüğünde bunları sana okulda öğretmenin öğretecek' diyorum ama engel olamıyoruz..ne yapmalıyım bilmiyorum.Bir de sude nasıl yazılıyor diye soruyor öğretsek onu da yapacak.Olduuuuu... Aslında bu yaşta bütün çocuklar aynı şekilde meraklıdır ve aynı şeyleri yapıyordur ama ne kadar doğru .Dikkatini başka şeylere yönlendiriyorum ama olmuyor. Aslında abartmaya gerek yok diyorum bu seferde herkes daha erken okul zamanı sıkılacak,ilerisi için iyi değil diyorlar..Kafam karışıyor.Oyuncaklarıyla çok oynamıyor çünkü sadece resim yapmak ve yazı yazmak...Diğerleri fasa fiso sude için...
Ne yalan söyleyeyim yine de sanki büyümüşte okula başlamış da harfleri öğrenmiş gibi sevindim:)

Hiç yorum yok:

TOPRAK KOKUSU

Büyük şehirlerin insanı değilim ben.Bunu her gün düşünüp kafamı duvarlara vurduğumda bir kere daha anlıyorum. Her gece başka yerlerin hayali...